donderdag 30 mei 2013

Voorbereiding: Spekkoek

                                                     
Kookboek van Lonny: Spekkoek.
                                     
Vandaag ga ik dan eerst mijn inkopen indoen, 
zodat ik zaterdag gelijk kan beginnen!
Natuurlijk kan ik het recept niet uit me hoofd, 
en gebruik ik het kookboek van; Lonny Gerungan.
Ik kwam op dit boek via een vriendin, die mij dit boek dus aanraadde.
 En toevallig laatst overheerlijk zelfgemaakte spekkoek gegeten van schoonmoeders.
Tijdens het proeve kwam er al gelijk een grote bubbel boven me hoofd 
met de gedachten;
Dit wil ik ook maken!?
                          
Ingrediënten:
7 eieren
 250 gram boter
 200 gram lichtbruine basterdsuiker
 50 gram bloem
 1 theelepel zout
 1 theelepel vanillemerg
 8 theelepel kaneel
 4 theelepels kardemom
 3 theelepels anijspoeder
 2 theelepels nootmuskaat 
 2 theelepels kruidnagelpoeder
50 gram boter, om te bestrijken

Benodigdheden:
 Een vierkante vorm van 20x20 cm


Het schijnt even wat tijd in beslag te nemen voor het maken van spekkoek.
Maar ik heb het er voor over, 
want als het goed lukt heb ik een fantastisch idee!
 Ik wil namelijk geld inzamelen voor een goed doel! 
Hier wil ik later op terug komen, want het is nog maar een idee!
Ik heb al iets op het oog die ik graag zou willen helpen, 
maar moet het eerst even voor mij zelf organiseren. 
Het lijkt me leuk om op de markt te gaan staan. 
En daarmee mijn inzameling te doen, 
door allerlei zelfgemaakte Indonesische zoete/hartige hapjes te verkopen. 
 Ik heb de eerste stap al gezet, door mij aan te melden op de :
 Het lijkt mij gewoon super leuk en het zal mij goed doen 
om andere te kunnen helpen.
 Misschien is het een idee om online via mijn Bloq, 
bestellingen te kunnen opnemen??
 Zo tijdens het typen komen allerlei ideeën in me op, 
waar ik helemaal enthousiast door word.
Ben bijna geneigd om naar de 'oriëntal' te rezen en allerlei inkopen te doen! :)
 Okay, we gaan eerst maar even oefenen!


          
  


4 opmerkingen:

  1. Hi Wat een superleuk innitiatief! Je moet even meer reclame maken hoor, dit mag niet ongezien voorbij gaan! Heel leuk je blog, superveel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor je reactie; zeker een motivatie!
    Blijf zeker volgen en natuurlijk delen van mijn Bloq.
    Ideeën zijn ook altijd welkom! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi ik vind spekkoek maken helemaal niet zo heel veel werk, want de baktijd per laagje is maar heel kort. Ik heb heb een keer geprobeerd, en het viel me reuze mee, al kreeg ik nog niet van die mooie dunne laagjes, maar wie weet na een paar keer oefenen wel :)

    Heb jij de spekkoek inmiddels al gemaakt? En hoe vond je het?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee ik ga het zaterdag proberen te maken!! :)
    Zal het dan op mijn Bloq plaatsen offcourse... hihi

    BeantwoordenVerwijderen