vrijdag 15 maart 2013

Kua Dadar

Recept Kua Dadar

''Groen flensjes gevuld met Gula Djawa en Cocos''


Ik heb mijn eerste poging gedaan om Kua Dadar te maken. 
Dit recept heb ik op een site Indo-Recepten gevonden en stap voor stap klaar gemaakt.
Ik kwam met deze hoeveelheden op een veelte dunne beslag, 
waardoor ik de flensjes niet goed kon bakken.
Daarom heb ik er ongeveer 50 gram bloem extra erbij gedaan waardoor 
het beslag iets dikker werd.
Ook had ik misschien iets meer pandan pasta erbij kunnen doen, 
zodat de flensjes iets donkerder worden.
Voor de vulling had ik 50 gram gula djawa gebruikt 
en had ongeveer 200 gram cocos gebruikt omdat het anders erg waterig bleef.
Ik vond de smaak verder perfect en heb mijn zus er gelukkig mee kunnen maken.
Ik wil de volgende keer de vloeibare gula djawa gebruiken voor de vulling.

Misschien kunnen jullie je ervaring met mij erover delen?


Ingrediƫnten:

100 gram Bloem
100 gram Cocos
50 gram Gula Djawa
1 dl Water
4 dl Melk
2 Eieren
Halve tl Pandanpasta
Mespunt Zout
Boter



Meng het bloem en zout.
Voeg dan de eieren en de melk en mix het tot een glad beslag.


Voeg dan de Pandan pasta toe, en laat het ongeveer 30minuten rusten.


Tijdens het rusten van het beslag, begin je met de vulling.
Meng de gula djawa met 1dl in een pan.
Nadat de gula djawa geheel gesmolten is, voeg je de geraspte cocos toe.
Zelf heb ik iets meer cosos gebruikt dan voorgeschreven staat.
Hoe meer cocos, hoe luchter het word.



En dan kun je beginnen met bakken, liefst niet te dik en weer niet te dik!
Tja ; Dat is dus even uitvogelen.
Is het beslag iets te doen,voeg een beetje bloem bij.
Is het beslag iets te dik, voeg een beetje melk bij.






Eetsmakelijk / Selamat Mekan!

5 opmerkingen:

  1. Super Irene! Ik kom gauw eens bij je eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel netjes gedaan en uitgelegd :) complimenten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig jij! Lekkerrrrrrrrrrrrr!!!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi wat heb jij een fijne blog, ben jij nou deel-indo of helemaal een 'belanda'? Leuk dat je indische recepten test, ik ben zelf een deel-indo en wil me wat meer verdiepen in de indische keuken, dus ik ga jou blog volgen :)

    Dit recept ken ik nog helemaal niet, ziet er super lekker uit! Ik ga het zeker eens maken, dankjewel voor het recept.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoii Dooreten (Makan!) hihi
    Ik ben zelf 100% Nederlands, maar heb een relatie met een molukse man.
    Door alle verjaardagen en doopfeesten ect. ben ik erg nieuwschierig geworden hoe je alles moet maken. Ik vind alles zo lekker en ook super leuk om te doen...
    Bedankt voor je reactie, leuk om te horen.... Ik blijf ook zeker bij jou kijken, zag al veel lekkere dingen om te maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen